dissabte, 6 de desembre del 2008

Dialectes i música_

  • Activitat:
  1. Mentre mireu cada vídeo, feu una llista al quadern amb els trets fonètics que us criden l'atenció.
  2. Després d'haver-los vists tots, expliqueu al quadern el tema i l'argument de cada cançó.
  3. Al bloc, afegiu un comentari pel que fa a la lletra i a la música.
  4. Finalment, participeu en l'enquesta del bloc sobre preferències musicals.
Endavant!

Obrint Pas: la Flama
lletra




Antònia Font: Wa yeah
lletra web del grup



Lluís Llach: L'estaca
lletra Totes les lletres de la discografia




La Gossa Sorda: Camals mullats
lletra

20 comentaris:

  1. La canço que més m'agradat és la flama de obrint pas , perque m'agrade més el ritme que té i també perque per el seu dialecte que és el nostre o molt paregut al nostre i això fa que me resulte més facil entendra .
    Inma 1º Batxillerat Mixt

    ResponElimina
  2. Despret d'escoltarles varies vegades m'he donat compte de varies coses, la estaca de Lluís Llach es catalá tancat de catalunya, la gossa sorda y obrint pas son mes de la comunitat valenciana encanvi el del wa yeahh es una mica extrany com mes pasiu no se dir d'on es per que fa unes x molt sonores cuasi com ss.
    En el de la flama hi han dos cantautors un d'accent catalá y l'altre Valenciá.
    En la flama y la gossa sorda no para de repetirse la paraula "espurnes".

    Ángel tudela Parra 1bach

    ResponElimina
  3. PATXI BARREDA 1R BATXILLER
    La cançó que més m'ha agradat és l'estaca, de Luís Llach, sobretot pel contingut: Parla de què si tots s'uneixen, tombaran Franco. M'agradat perquè utilitza metàfores per amagar el nom del dictador, ja que si l'haguera ficat, en aquella època hauria tingut problemes.
    Per una altra part, m'ha cridat l'atenció la wa yeahh, perquè està escrita en la varietat balear( article salat )

    ResponElimina
  4. La primera cançó, la Flama de Obrint Pas, és la que mes m'ha agradat ja que té una ritme atractiu, el videoclip és molt original i utilitza el valencià occidental que fa que ens apropapem més al contingut.A més a més, crec que va en bon camí per a aconseguir el seu objectiu,movilitzar al poble, al donar-li un to animat, esperançador i vitalista.


    Sara

    ResponElimina
  5. La que més m'agradat ha sigut la de "la flama" d'0brint Pas perquè el ritme és molt mogut i la lletra també és la qué més m'agrada, alomillor m'agrada més per com és dita que el missatge que transmet concretament.

    La que menys m'agradat és la de "l'escata", em sembla avorrida i a la lletra no li veig cap novetat. Preix que és la que empra més pronunciadament el dialecte català.



    Elísabet. 1er de Batxiller Baxa

    ResponElimina
  6. La canço que mas m´agradat a sigut la de wa yeah
    perque es la que major ritme que la resta i es la mes estranya contant la lletra,el dialecte empleat pareix més de parla de catanlunya per ser un poc mes tancat que la resta.

    Salvador del Campo 1ªbtx mixt

    ResponElimina
  7. La cançó que més me a agradat es la de obrint pas, la flama. perque te més ritme y es més moguda i també la lletra es mes facil de entendre.

    Mireia Alcaide

    ResponElimina
  8. JAVIER BUENO FERNÁNDEZ 1er batxiller mixte

    Les quatre cançons són bones però la millor és la de Lluís Llach pel contingut y la temàtica referida a Franco!
    Em crida molt l'atenció la segona cançó pel dialecte balear en exemples com sa lluna, es teu cos i l'article salat! a la primera cançò trobem k l'autor defensa la tradició del poble, a la tercera la lluita contra Franco i a la cuarta l'estima per la ciutat de València.

    ResponElimina
  9. La cançó que més m´ha agradat ha sigut la de "L´estaca",de Lluís Llach, pel seu contingut i perquè és una cançó moguda.

    Una que no m´ha agradat molt ha sigut la de "Wa yeah!" per el seu contingut,(perquè pareix que lo que la lletra no tingue molta substància) i també pel ritme.

    Sandra Vallez 1er BAHA

    ResponElimina
  10. La cançò que més m'ha agradat és la cançò de l'estaca ja que parla d'un fet històric molt important en la nostra història i la lletra envolta una sèrie de simbolismes per amagar el vertader significat del què es vol dir. a més a més d'aquesta cançò s'han fet diveses versions que la veritat és què no estan gens malamen.
    La cançò de la gossa sorda també m'agrada molt.


    Raquel Monfort 1BAHA

    ResponElimina
  11. La cançó que més m'agrada es La Flama de Obrint Pas, perqué es mes fàcil d'entendre i la musica es mes actual que les altres.


    Andrea Monroig

    ResponElimina
  12. MARIA LIZARAN PEREZ 1er BATXILLERAT HUMANÍSTIC

    La cançó que més ma agradat és la de la flama de obrint pas.
    Pense que el tema de la canço és fàcil d'entendre, el ritme de la canço la fa molt apegalossa. A més a més, està dins del bloc occidental i ajuda més a entendre la lletra de la cançó.

    ResponElimina
  13. CARLOS SORIANO HERVÁS 1er Batxiller Humanístic

    La cançó que més m´ha agradat és la de la Gossa Sorda: Camals mullats, perquè m´agrada el ritme que porta i també els canvis de dialectes que té segons el cantant que la cante. També m´agrada La flama, d´Obrint Pas perquè és la cançó que més entenc allò que diuen ja que és el nostre dialecte, el valencià del bloc occidental.
    Al contrari, la cançó que menys m´ha agradat és la d´Antònia Font: Wa Yeah, perque té un ritme massa sorollós, i a més, és el dialecte més diferent al nostre, el baleàric, i per això no entenc bé de que tracte.
    L´altra cançó és la de LLuís LLach: L´estaca, i tracta de la lluita per tombar la dictadura de Franco però sense nombrar-lo en cap moment, i em pareix interessant.

    ResponElimina
  14. Pablo Torrecilla Cervigón
    1r Batxiller Humanístic

    La cançó que més m´ha agradat ha sigut "La flama" d´Obrint el Pas perquè té un ritme bastant alegre, el dialecte és pròxim a nosaltres amb un lèxic prou fàcil i el videoclip em pareix molt original.

    ResponElimina
  15. De les cuatre cançon la que més m'agradat ha sigut la de La flama d'0brint Pas m'agrada perque té un ritme mogut i la lletra també a sigut la que més m'agradat.
    La canço L'estaca de Lluís LLach m'agradat molt la lletra.

    Jennifer Sánchez 1er de Batxiller BAHA

    ResponElimina
  16. Sergio Galmés 1BAHA

    La que més m'agrada és la de La Flama (d'0brint Pas) perquè el videoclip és original i té una musica molt ritmica i viva, és més moguda. La lletra té un missatge clar qué és el de unió del poble.

    ResponElimina
  17. La millor es la de orbrint pas , encara que el videoclip no sigui el original , m `agrada molt la musica i com el valencià es occidental l`entenc millor.

    noel gomez royo 1º bach mixt

    ResponElimina
  18. "La flama " d´Obrint Pas ha sigut la cançó que més m´ha agradat per la seua musicalitat i, perquè empra un dialecte occidental com el nostre. Encara que també destacaria "L´estaca" de Lluís Llach pel missatge que transmet.

    ResponElimina
  19. La cançó que més ens ha agradat ha sigut "Camalls mullats" (La Gossa Sorda). Té un ritme alegre. Però lo que ens va sorprendre més fou la variació dialèctica.

    I la cançó que menys ens ha agradat ha sigut "Wa Yeah!" (Antònia Font).No hem trobat cap sentit i el article salat dificultava moltissim la conprensió de la letra.

    ResponElimina
  20. "La flama" m´ha semblat una bona cançó pel ritme i la que menys m´agrada es "Wa yeah" pel dialecte dificil d´entendre.

    "L´estaca transmet un bon missatge encara que no te massa musicalitat. La cançó que mes m´agrada es "Camals mullats" pel ritme i perque combine diferents formes de cantar.

    Alex Stan

    ResponElimina