dilluns, 15 de desembre del 2008

Dialectes del català. Característiques

2 comentaris:

  1. vaig a comentar les dos que més sencilles m'han paregut per poder explicar.

    OBRINT PAS:La flama
    Parla del manteniment de costums, de l'unitat llingüística dels països catalans i defensa de l'idioma i tradicions propies.
    M'he informat un poc del grup i sol tractar aquest tipus de lletres, aixó m'ha facilitat comprendre el misatge de la canço.

    El dialecte al qual crec que correspon: dins del Bloc Occidental (català nord-occidental) .
    Alguns dels trets fonétics que m'han cridat l'atenció: el timbre més clar que l'oriental, distinció de la a i e, també de o i u i una absència de neutralitzaci´´o de vocals àtones.




    I l'atra que vaig a comentar es la que més m'ha agradat: LLUÍS LLACH: L'estaca
    L'acompañament d'imatges en el video dona moltes pistes sobre el tema que tracta. El franquisme i els moviements feixistes i finalment apareix la república.
    Lluís ho conta com un record que compartia amb el seu avi.¨
    És una crítica a la poca llibertat d'espresió i paraula que existia durant la dictadura i al llarg de la canço apareix molta esperança, esperant un canvi.
    la seua vida es un dels motius pels quals Lluís escriu d'aquesta forma.

    Pertany al Bloc Oriental i jo diria que al català Septentrional.
    No se massa bé perque m'he decisit per esta pero crec que a diferéncia de l'altra hi ha neutralització de la a i e àtones.



    La de Wa yeah no l'ha he pogut sentir bé, no puc escoltar bé.
    El ritme que més m'agrada el de la primera!



    BON NADAL I FELIÇ ANY NOU!
    :) Andrea Gual Prieto
    1r BACA

    ResponElimina
  2. OBRINT PAS: La flama

    Parla de mantenir viu tot alló que es nostre.Els nostres costums, sentiments, la llengua ens unix, la nostra terra... NO tenim que deixar que tot desaparega. No podem permetre que tot el que ha sigut i el que és per a nosaltres desaparega, amb la nostra ajuda serà el nostre futur.

    El dialecte que jo crec que utilitzen en aquesta cançó és català nord-occidental: la distinció de la e i a és molt clara com la de la o i u.

    ANTONIA FONT: Wa Yeah
    No entenc molt bé el text
    d'aquesta cançó y per tant, no entenc el tema.
    Els trets fonétics que descobreixen el dialecte que utilitza aquesta cançó són els articles es, sa,es. Els verbs no tenen desinéncia ex: jo cant.

    LLUÍS LLACH: L'estaca
    El tema clarament com diu andrea en el seu comentari está molt reflexat en el video. En aquesta cançó més que lleguir-la i escoltar-la cal veure el video. Clarament parla del desig per que la dictadura s'acabe. Diu que si entre tots fem força ho conseguirem.
    El dialecte que utilitze és el oriental septentrional. El tret més característic és la pronúncia de la "o" tancada tònica com si fos una "u".

    LA GOSSA SORDA: Camals mullats
    El tema d'aquesta cançó és
    Trobe que aquesta cançó té una barretja de dialectes. En primer perque quant diu "t'estime,t'estimo,t'estim" utilitza un dialecte diferent en cada paraula desde el valencià fins al balear. Per una altra part hi ha paraules que utilitza el català septentrional amb la pronuncia de la "o" com una "u" i en altres moments pronuncia la "o" com si estigues utilitzan un dialecte occidental.

    Com que uns deien que el treball teniem que fer-ho a mà i altres al bloc, jo tel pose asi.=P

    Marta Querol Benages =D
    1r BACA

    ResponElimina